Ką reikia žinoti prieš įeinant į ES finansų rinkas
Jei jūsų įmonė planuoja įeiti į Europos Sąjungos finansų rinkas – atidarydama vertybinių popierių sąskaitą arba pradėdama naudotis investicinėmis paslaugomis – greičiausiai sužinosite, kad prieš imantis bet kokių kitų veiksmų turite gauti Juridinio Asmens Identifikatorių (LEI).
Daugelis įmonių nežino, kad be galiojančio LEI negalima prekiauti biržose, pateikti prekybos užsakymų ar net atidaryti vertybinių popierių sąskaitos. Tai nėra tik administracinis formalumas – tai privalomas reglamentinis reikalavimas visoje ES, užtikrinantis skaidrumą ir saugumą finansų sistemoje.
Kas yra LEI ir kodėl ES jo reikalauja?
LEI yra 20 simbolių tarptautinis identifikatorius, kuris unikalus juridiniams asmenims, dalyvaujantiems finansinėse operacijose. Jis veikia kaip skaitmeninis jūsų įmonės pasas. Jis aiškiai parodo, kas jūs esate, ką turite ir kaip esate susiję su kitais subjektais.
Po 2008 m. finansų krizės G20 įpareigojo Finansinio Stabilumo Valdybą (FSB) sukurti pasaulinę sistemą juridiniams asmenims identifikuoti ir sumažinti sistemines rizikas, kurias sukelia skaidrumo trūkumas. Tai lėmė Pasaulinės Juridinio Asmens Identifikatoriaus Sistemos (GLEIS) sukūrimą, kurią valdo GLEIF, ne pelno siekianti organizacija, įsikūrusi Šveicarijoje.
Teisinė sistema: MiFID II, MiFIR ir LEI įsipareigojimas
Reikalavimas naudoti LEI yra nustatytas keliose pagrindinėse ES reglamentacijose:
-
MiFID II – direktyva 2014/65/ES
-
MiFIR – Reglamentas (ES) Nr. 600/2014
-
Komisijos deleguotasis reglamentas (ES) 2017/394
Šie reglamentai įpareigoja investicines įmones pranešti apie vertybinių popierių sandorius ir identifikuoti visas dalyvaujančias šalis. Vienintelis priimtinas būdas identifikuoti juridinį asmenį yra per galiojantį LEI kodą. Visos teisinės detalės yra prieinamos EUR-Lex.
Paprasčiau tariant:
Jei jūsų įmonė nori pirkti, parduoti ar prekiauti vertybiniais popieriais ES, LEI yra privalomas. Finansų institucijoms neleidžiama apdoroti sandorių be jo.
Kaip kreiptis dėl LEI
LEI išduoda Vietinės Operacinės Vienetai (LOU), akredituoti GLEIF. Dauguma įmonių naudoja registracijos agentus, tokius kaip LEI System, kurie supaprastina procesą, surinkdami ir patikrindami jūsų įmonės duomenis, o tada koordinuodami su išduodančiu LOU.
Kai patvirtinama, LEI yra paskelbtas GLEIF pasaulinėje duomenų bazėje, kur bankai, reguliuotojai ir kitos šalys gali lengvai jį pasiekti ir patikrinti.
LEI galiojimas ir atnaujinimas
Juridinio Asmens Identifikatorius galioja vienerius metus. Po šio laikotarpio jis tampa negaliojantis, ir įmonė nebeatitinka ES finansinių reglamentų.
Europos Vertybinių Popierių ir Rinkų Institucija (ESMA) aiškiai nurodė reikalavimą:
Sandoriai gali būti vykdomi tik su subjektais, kurių LEI statusas GLEIF duomenų bazėje pažymėtas kaip „IŠDUOTAS.”
Jei jūsų LEI pasibaigia, finansų institucijos privalo atmesti jūsų prekybos užsakymus pagal įstatymą. Laimei, atnaujinimas yra paprastas. Galite atnaujinti savo LEI iki 60 dienų prieš pasibaigiant galiojimui, o su LEI System procesas trunka tik kelias minutes.
Kodėl ES LEI reikalavimas yra svarbus
ES siekia ateičiai atsparios finansų sistemos, kurioje pasitikėjimas, skaidrumas ir atskaitomybė yra pagrindiniai.
LEI sistema padeda:
-
Kovoti su pinigų plovimu ir paslėpta nuosavybe
-
Supaprastinti reglamentinę atskaitomybę
-
Užtikrinti, kad visi rinkos dalyviai būtų identifikuojami ir sekami
-
Padėti pagrindą skaitmeninėms teisinėms tapatybėms, įskaitant naująjį vLEI standartą
Jei kas nors prašo jūsų LEI, tai nėra tik formalumas. Jis atlieka svarbų vaidmenį ES vizijoje kurti skaidrią finansinę ateitį.
📘 Pateikite paraišką dėl LEI arba atnaujinkite jį dabar adresu:
👉 leisystem.com